يه سوال داشتم اين ادرس سايت مپ رو از كجا گير بيارم؟
امضای کاربر :
مرجع تخصصی برنامه نویسی دات نت
www.barnamenevisjavan.com
------------------------------------
نصب انجمن ساز ویبولتین نسخه 4.2 نال شده با برخی هک های موردنیاز فقط 15 هزار تومن
www.barnamenevisjavan.com
------------------------------------
فروش اسپمر اختصاصی برای شما میهن بلاگ و بلاگفا هردو فقط 15 هزار تومن
Verification failed for http://www.barnamenevisjavan.com/ using the HTML file method (2 minutes ago). Your verification file has the wrong content. Are you using the verification file that was downloaded from this site?
امضای کاربر :
مرجع تخصصی برنامه نویسی دات نت
www.barnamenevisjavan.com
------------------------------------
نصب انجمن ساز ویبولتین نسخه 4.2 نال شده با برخی هک های موردنیاز فقط 15 هزار تومن
www.barnamenevisjavan.com
------------------------------------
فروش اسپمر اختصاصی برای شما میهن بلاگ و بلاگفا هردو فقط 15 هزار تومن
یا نقشه وب سایت، شما وقتي يك صفحه را در وب سايت خود مي سازيد مي توانيد با چند استاندارد آدرس اين صفحات را به گوگل و ساير موتورهاي جستجوگر معرفي كنيد به مجموعه اي از اين آدرس هاي كه در قالبي خاص تعريف ميگردند نقشه سايت ميگويند.
گوگل این امکان را مي هد که نقشه سایت رو به صورت استاندارد Feed "خوراک" و XML ثبت كنيد.
ثبت نقشه سایت در گوگل می تواند خیلی سریع تر صفحات وب سایت شما را در گوگل ذخيره كند و به ديگران اين امكان را ميدهد، آدرسهایی که ممکن است لینکی به آنها داده نشده باشه را پیدا کنند. همچنین تغییرات صفحات را خیلی سریعتر
شناسایی خواهد كرد. استفاده از این سرویس خیلی موثر است پس از ثبت نقشه سایت می توانید در قسمت SITEMAP STATS مجموع صفحات وب سايت شما و ميزان صفحات ذخيره شده در گوگل را نمايش مي دهد.
مدیریت دسترسی خزنده به قسمتهای سایت (Crawler access)
براي جلوگيري از ديده شدن قسمت هاي از وب سايت مانند فولدرها و صفحات به دلايلي مانند جلوگيري از هك شدن وب سايت و همينطور عدم افشاي بعضي از مطالب مي توان از فایلی به نام robots.txt استفاده كرد كه این فایل فرمت خاصی دارد که این امکان را می دهد که ربات هاي موتورهاي جستجوگر را مديريت كرد.
كه به كداميك از صفحات و فولدرها دسترسي داشته باشند.
تمام موتور جستجو گر از این فایل پشتیبانی می کنند گوگل در این بخش این اجازه را می دهد که کنترل بیشتری بر روی دسترسی ها داشته باشید. امکان حذف آدرسها در تب Remove URL یکی از این موارد است همچنین در تب Generate
robots.txt به تولید فایل robots.txt پرداخت و آن را در موتور های جستجوی مختلف گوگل مورد آزمایش قرار داد.
مدیریت SiteLinks
در صورتی که معماري سایت به درستي پياده سازي شده باشد و دارای بازدیدكننده بالا و همچنین PageRank بالایی باشد در این صورت ممکن است که گوگل لینک ها يا به عبارتي منوهاي وب سایت شما را به صورت خاص و تفكيك شده نمايش دهد كه
اين امتيازي بسيار عالي از سوي گوگل به وب سايت شما ميباشد.
تنظيمات تغير آدرس وب سايت Change of address
اگر قصد تغيير آدرس دامنه وبسايتتان را داريد از اين قسمت ميتوانيد براي مطلع كردن گوگل از اين تغيير استفاده كنيد تا با سرعت بيشتري صفحات جديد وب سايت شما را ذخيره كند.
تنظیمات کلی (Settings)
در صفحه تنظيمات اولین مورد Geographic target است كه در اين قسمت مي توانيد موقعيت جغرافيايي يا کشور هدف را انتخاب كنيد. با این انتخاب سایت شما فقط در جستجو هایی که از آن کشور انجام می شود قرار خواهد گرفت.
مورد دوم Preferred domain است كه می توانید به گوگل بگویید آدرس سایت شما را با www نمایش بدهد یا نه و یا اینکه با توجه به لینک ها این کار را انجام دهد.
مورد سوم تنظیم تعداد دفعات مراجعه خرنده گوگل به وب سایت در قسمت rate Crawl است. ممکن است که به علت بزرگ بودن سایت و مشکلات سرور نتوانيد پاسخ گوی درخواستهای اضافی باشيد که در این صورت این مقدار باید کم شود و در صورتی که از عدم شناسایی به موقع تغییرات وب سایت ناراضی هستید مقدار آن را افزایش دهید.
توضيحات منوي Your site on the web
کلمات کلیدی در جستجو نمايش داده شده search queries
در این قسمت کلمات کلیدی که در موتور جستجوگر موجب مراجعه به سایت شما شده است به همراه موقعيت آن كلمات كليدي از وب سايت شما در صفحات گوگل نمایش داده می شود. علاوه بر آن ميزان كليك ها و CTR ها را هم نمايش ميدهد.گر
كلمه كليدي از وب سايت شما خيلي مهم واقع شود و آمار بازديد زيادي داشته باشد ستاره دار خواهد شد.
با استفاده از اين كلمات می توان نياز کاربران را به درستي درك كرد و از این کلمات براي بهینه تر كردن وب سايت خود بهره ببريد و در صورت استفاده از تبليغات كليكي گوگل هدفمندتر به امر تبليغات بپردازيد.
لینک ها به سایت شما Links to your site
در این قسمت آدرس صفحاتي از وب سايت شما را که لینکهایی ارزشمند از سایت های دیگر به آن داده شده است لیست شده و نمايش داده ميشود شما مي توانيد می توان متن لینکی که برای لینک دادن استفاده شده است و آدرس وب سايت هاي لينك دهنده را مشاهده کرد.
از ويژگي براي بهينه كردن وب سايت و لينك هاي خارجي ميتوان استفاده كرد.
کلمات کلیدی Keywords
در این صفحه لیست رايج ترين کلمات کلیدی موجود در صفحات وب سايت شما نمايش داده ميشود.
اين بخش براي يك وبمستر امري حياتي بشمار مي آيد كه با استفاده از آن ميتواند حجم كلمات كليدي سايت خود را بهبود بخشد.
لینک های داخلی Internal Links
لیست صفحاتی که در داخل سایت به یکدیگر لینک داده شده اند به همراه تعداد لینکها و صفحات لینک داده شده وجود دارد.
آمارمشترکین خوراک Subscriber stats
در صورت ارائه استاندارد Feed یا خوراک در وب سايتتان ميتوانيد آن را در Sitemap ها ذخيره كنيد و در این صفحه می تونید وضعیت مشترکين خود را در سرویس Google Reader مشاهده کنید.
توضيحات منوي امکانات عیب شناسی Diagnostics
تروجان Malware
در اين قسمت اگر سايت شما حاوي كدهاي تروجان باشد به شما اعلام خواهد كرد.
خطاهای خزنده Crawl errors
در اين قسمت خزنده يا همان ربات گوگل وقتي وارد سايت شما مي شود تا اطلاعات آن را ارزيابي كند و با خود ببرد خطاهایی که در اين هنگام كنكاش درون سایت مواجه مي شود را نمایش ميدهد. این خطاها به چهار دسته Web ،Mobile-Chtml
،Mobile-Xhtml تقسیم بندی گرديده است. اگر مشکلی در صفحات وب سايت شما رخ دهد گزارش كاملي در اين قسمت در اختيار شماست و اين گزارشات را جدي بگيريد !
چون حساسيت گوگل به اين خطاها بالاست.
در قسمت "Restricted by robots.txt" لسيت صفحاتي كه توسط robot.txt پاك گرديده اند را نمايش ميدهد.
گزارش وضعيت خزنده Crawl stats
در اين صفحه شما گزارشي از وضعيت صفحات كنكاش شده توسط خزنده يا همان ربات موتور جستجوگر بر روی سایت را داريد كه شامل صفحات كنكاش شده درهرروز ،میانگین مدت زمان صرف شده برای دریافت صفحات ، كيلوبايت صفحات دانلود شده
در هر روز است.
پیشنهادات كدهاي اچ تي ام ال HTML suggestions
در این قسمت هنگامي خزنده سايت به سايت شما مراجعه ميكند اگر مسئله ي را بامحتوايي صفحات سايت شما بيابد به صورت لیست از صفحات كه داراي مشكلهستند را ارائه ميدهد كه حل اين ريز مشكلات موجود در صفحات كمك بسزاي در ذخيره
كردن صفحات شما در موتور جستجوگر خواهد نمود.
اين بخش شامل سه قسمت است كه هر قسمت خود شامل سه مورد Duplicate meta , Long meta , Short meta است:
قسمت اول Meta description مي باشد كه اگر توضيحاتي تكراري در صفحات وب سايت داشته باشيد در Duplicate meta description نمايش داده خواهد شد و اگر توضيحات صفحاتان بلندتر از حد مجاز باشد در Long meta descriptions نمايش
داده خواهد شد كه بايد كوتاه تر گردند و اگر توضيحات صفحاتتان كوتاه باشد در Short meta descriptions نمايش داده خواهد شد كه بايد بلندتر گردند.
من که وبلاگم رو توی جستجوهام توی گوگل مشاهده می کنم ، یعنی نیازی به ثبت ندارم ؟
یا اینکه در هر حال لازمه که وبلاگ یا سایتمون رو توی گوگل ثبت کنیم ؟
ممنون میشم جواب بدن دوستان
من که وب سایتم رو توی جستجوهام توی گوگل مشاهده می کنم ، یعنی نیازی به ثبت ندارم ؟
یا اینکه در هر حال لازمه که وبلاگ یا سایتمون رو توی گوگل ثبت کنیم ؟
ممنون میشم جواب بدن دوستان
یا حق ...
درود
شما لازم نسیت سایتتونو تو گوگل ثبت کنین و لی همه سایت ها لازمه سایت مپشونو توی موتورها ثبت کنن مزیت این کار اینه که اسپایدر های موتورها رو دعوت میکنین به سایتتو بیان و مطالبتونو ایندکس کنن. مسلما شما با این کارتون کار موتورها رو راحت کردین و براتون مزیت هایی قائل میشن مثل ایندکس سریع مطالبتون نسبت به قبل
اگه قانع شدین که خوبه اگه نشدین بگین بیشتر توضیح بدم
موفق باشید
امضای کاربر :
دوشنبه 14 فروردین 1391 - 11:34
تشکر شده:
1 کاربر از civilbax به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند:
nimrooz /
سلام. سیویل بکس عزیز خیلی لطف کردی و این تاپیک رو زدی. واقعا به کارمون اومد. اما یه سوال : آیا سایت مپ واسه فروم هم میشه ثبت کرد ؟ به عبارت دیگه آیا فروم هم سایت مپ داره ؟ اگه داره چه آدرسی رو باید به گوگل وبمستر بدیم ؟